1Kedai Mudah

1Kedai Mudah
Pakatan Bersama Mudah.My

Friday 26 February 2016

TANGAN KIDAL: MEREKA MILIKI 17 KELEBIHAN KHAS YANG UNIK.

TANGAN KIDAL: MEREKA MILIKI 17 KELEBIHAN KHAS YANG UNIK.


Kidal bermaksud individu yang lebih cenderung menggunakan tangan kiri untuk. melakukan berbagai tugasan. 10 peratus dari 6.7 billion populasi di dunia ini adalah manusia yang kidal ( lefthanded ). Hubungan kidal dengan otak Secara amnya kidal juga bermaksud lebih menguasai otak di sebelah kanan.

1. Menurut statistik, dari sebuah populasi, 15% daripadanya adalah kidal. Lelaki biasanya dua kali lebih cenderung menjadi kidal berbanding wanita.

2. Orang kidal memiliki kemungkinan lebih besar untuk mejadi jenius. 20% dari jumlah anggota organisasi MENSA, sebuah organisasi untuk manusia dengan IQ tertinggi di dunia, dilaporkan kidal.

3. Jika anda seorang lelaki, kidal, dan masih belajar, maka diperkirakan anda akan 15% lebih kaya daripada lelaki yang tidak kidal. Sekiranya sudah tamat kuliah, lelaki kidal akan 20% lebih kaya!

4. Walaupun begitu orang kidal memiliki kecendrungan lebih tinggi untuk ketagih rokok dan alkohol.

5. Jika kedua orang tua kidal, maka ada kemungkinan 50% keturunan mereka juga akan kidal. Sebaliknya, jika kedua orang tua tidak kidal, kemungkinan tadi akan turun menjadi 2% sahaja.


- KETAHUI 11 LAGI KELEBIHAN SI-KIDAL -


17. Dapatkan senarai baki selebihnya dengan klik pautan di bawah:

Artikel ini juga menerangkan bagaimana cara otak si kidal digunakan berfikir. Apakah kecenderungan mereka yang lain ? Klik pautan dibawah untuk huraian selanjutnya:

http://www.1kedai.com/kedai/index.php?option=com_content&view=article&id=186:kidal&catid=10:artikel&Itemid=10

No comments:

Post a Comment