1Kedai Mudah

1Kedai Mudah
Pakatan Bersama Mudah.My

Tuesday 23 February 2016

MENGAPA YAHUDI BIJAK ? BENARKAH DAKWAAN INI ?

MENGAPA YAHUDI BIJAK ? BENARKAH DAKWAAN INI ?

Ikuti Pendedahan Dr Stephen Carr Leon



Setelah berada 3 tahun di Israel kerana menjalani housemanship di beberapa hospital di sana, ada beberapa perkara yang menarik dapat saya perhatikan untuk dijadikan tesis ini, iaitu “Mengapa Yahudi Bijak?”.

Memang tidak dapat dinafikan ramai cendekiawan berbangsa Yahudi dari segala bidang, engineering, muzik, saintis dan yang paling hebat ialah bidang perniagaan, di mana ia memang paling tersohor. Hampir 70% perniagaan di dunia dikuasai oleh kaum Yahudi, dari kosmetik, pakaian, pemakanan, senjata, perhotelan, perfileman di Hollywood dan sebagainya.Ketika tahun kedua, akhir bulan Disember 1980 dan sedang saya menghitung hari untuk pulang ke California saya terfikir apakah sebabnya kaum Yahudi begitu pintar?

Kenapa tuhan memberi kelebihan kepada mereka? Apakah ini suatu kebetulan? Atau olah manusia sendiri? Adakah bijak boleh dijana? Seperti kilang pengeluaran?

Bagaimana Starbuck, Coca-cola, Dell dan jenama lain Yahudi lahir ? Apa hubungan merokok dengan bangsa Yahudi ? Baca seterusnya dengan klik pautan dibawah:

http://www.1kedai.com/kedai/index.php?option=com_content&view=article&id=157%3Asmartjew&catid=10%3Aartikel&Itemid=10

No comments:

Post a Comment