1Kedai Mudah

1Kedai Mudah
Pakatan Bersama Mudah.My

Friday 26 February 2016

APA KHASIAT COKLAT SEBENARNYA ?

COKLAT - KHASIAT YANG TIDAK DIKETAHUI


Sebelum ini kita dikejutkan dengan coklat yang mengandungi DNA Babi dipasaran. Coklat memang enak dimakan walaupun tanpa unsur tambahan. Jangan makan coklat, nanti gemuk. Gigi rosak !"

Coklat tidak mengemukkan. Tidak ada satu jenis makanan akan menyebabkan gemuk. Pengambilan berlebihan sesuatu jenis makanan meningkatkan kalori. Jika kalori ini tidak dibakar sebanyak ia diambil, ini yang menyebabkan kegemukan. Makanlah coklat dalam kadar yang sederhana, bukan sekadar coklat malah semua jenis makanan.

Satu kajian yang dijalankan di Universiti Pittsburgh mendapati coklat tidak menyebabkan migrain seperti yang disangkakan sebelum ini. Mereka yang sering mengalami migrain atau sakit kepala boleh memakannya tanpa perlu risau ia akan menyebabkan sakit kepala.

Bagi wanita, coklat menggalakkan pengeluaran kimia endorphins bagi otak wanita, yang menggalakkan rasa gembira dan mengurangkan stres.

Apa pula kaitan coklat dengan jerawat ? Kandungan bahan penenang yang merangsang pengeluaran endorphins dalam otak menyebabkan rasa gembira. Benarkah coklat tergolong dari kategori dadah ringan ? Baca selanjutnya dengan klik pautan dibawah:

http://www.1kedai.com/kedai/index.php?option=com_content&view=article&id=25:khasiat-coklat&catid=10:artikel&Itemid=10

No comments:

Post a Comment